Födelsedag-Alla hjärtans dag-Förlovningsdag, det ni!

Idag är det lördag, eller i alla fall i 31 minuter till. Idag har vi haft kalas här hemma, Jonis fyller 26 år. Grattis! Vi har haft en del folk här hemma och överambitiös som man kan bli så ska man ju bjuda på både mat och tårta. När jag började med maten så tänkte jag som jag alltid tänker när det är mycket att göra "varför började jag inte tidigare?". Nejdå, det ska skalas, tärnas och kokas potatis till potatissalladen, det ska in 2 kg kycklingfileér i ugnen som ska svalna och skivas, det ska göras gegga (det lät väl gott) till potatissalladen, det ska göras sallad och det ska skivas baguetter, sen till råga på allt så ska det göras en enorm tårta, och här fuskas fan inte, det färgas mandelmassa som rullas till 10 röda rosor och det färgas grädde till kärlekens färg..(nämnde jag ordet överambitiös innan?) Gott blev det i alla fall, och mätt kan man väl säga att man är! Jonis blev så glad för sina presenter, han fick sammanlagt 3250 kr i presentkort... på kurres(fiskeshop)...kunde han inte fått på IKEA eller IEMS?
Jag fick ett brödrecept av Jonis farmor idag, det är ganska roligt, för hon har fått för sig att jag bakar bröd? Under ett års tid har hon sagt VARTENDA gång vi träffats att "Nästa gång vi ses så ska du få det där brödreceptet". Nu har jag brödreceptet. Hon är för söt den lilla damen...hihi
Imorgon ska Jonis fiska, hoppas det är fint väder så att jag och barnen kan vara ute och åka pulka, inte Maja förståss, hon får ligga i vagnen.
Dags att krypa ner nu! Natti

Kommentarer
Postat av: Lina

Hahaha gud vad jag har skrattat nu!! Lilla farmor som har fått för sig att du bakar bröd, frun som inte har ett stavvänligt namn o överambitiös till tusen :) Jisses vad du e duktig som gjorde allt de där själv! Jag hade fått panik o börjat gråta för längesen, haha

2009-02-15 @ 09:38:12
Postat av: Kajsa

jag vill se bild på tårtan!!!

låter ju görfint med 10 röda marsipanrosor, vad du kan!

2009-02-16 @ 10:20:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0